Financiƫn binnen het architectenkantoor

27 juni

Als zaakvoerder van een architectenonderneming ontdek je al snel dat cijfers en berekeningen niet enkel belangrijk zijn bij het optrekken van een gebouw.

 

Je kunt zelfs stellen dat het financieel reilen en zeilen van een onderneming bij momenten de creativiteit overstijgt. Zeker wanneer er wordt gedacht in termen van samenwerken met een ander kantoor, deelname aan wedstrijden en schaalvergroting.

Zekerheid wanneer je de stap moet zetten heb je nooit. Ondernemen blijft immers ondernemen. Een degelijke inschatting van het financiële risico is echter zeker op zijn plaats.

 

Deze sessie  geeft  meer inzicht in hoe je als zaakvoerder kan omgaan met de financiële cijfers van je kantoor.

- Wat moet je als zaakvoeder weten over je boekhouding
- Hoe gaat het andere architectenkantoren financieel voor de wind?
- Cash Flow problematiek: oorsprong en hoe er mee omgaan

- Hoe kan ik meten dat mijn KMO financieel gezond is?
- Hoe meet ik dat er ruimte is voor investeringen zoals bijvoorbeeld de deelname aan een wedstrijd?
- Hoe weet ik of mijn bureau voldoende rendement heeft om iemand op lange termijn te vergoeden?
- Is het te achterhalen dat de andere partij bij een samenwerking voldoende solvabel is?
- ….

 

Heb je zelf een specifieke vraag dan kan je deze vooraf stellen via onderstaande tool of per mail.

 

Gastspreker: Pieter Van der Vloet, SBB Accountants & Adviseurs


terug


Inschrijven

Uw e-mailadres: *


Ik heb een specifieke vraag: